Wednesday 27 March 2013

minggu 4 perang 13 minggu


Alhamdulillah minggu 4 perang 13 minggu iaitu(18/3/2013-24/3/2013) telah selamat saya telah lalui dengan jayanya.Pada minggu akan tertekan di sebabkan pada hari Jumaat bagi minggu ini saya ada test.Maka saya akan sibuk dengan test lah sampai mid sem break.Namun nasib baiklah setiap minggu akan hanya ada satu test sahaja.Nasib baiklah mendapat lecture yang faham student sebab kenyakan mereka sudah arif kerana kebiasaanya test akan di lakukkan ada minggu 6 atau 7 iaitu sebelum mid sem break.Ada juga lecture yang sengaja mengawalkan test.Saya pun terima sahaja.Kalau test awal bermakna tidak banyaklah sangat topik yang cover masa test nanti.

Setelah saya teliti,diri kita ini sebenarnya tidak pandai merancang dalam hidup termasuk lah diri saya ini.Sebenarnya kebanyakan lecture akan memberitahu awal tarikh test tersebut.Maka kita sebagai student sebenarnya sudah pun boleh menyusun jadual.Yang paling utama sekali adalah belajar.Tarikh test kita sudah tahu,apa salah kita merancang masa bila untuk belajar dan topik mana yang nak fokus.

Selain itu,jangan lah berputus asa untuk sentiasa berdoa.Bukan nak katakan diri ini saya alim,namun banyak perkara saya selalu doakan dan tidak berputus asa untuk sentiasa mengharap padanya,pasti tuhan akan bagi juga kepada kita.Kita hanyalah perlu yakin plus berusaha untuk mendapatkannya.Cuma hanyalah perlu yakin pada-Nya...

sekian sahaja..

No comments:

Post a Comment