Thursday 7 March 2013

Minggu Pertama Perang 13 Minggu

Alhamdulillah selesai sudah minggu pertama untuk Perang 13 Minggu..Aku merasakan banyak lagi usaha yang perlu aku lakukan untuk perbaiki diri ini untuk menghadapi 12 minggu lagi.Aku harap aku dapat lalui dengan baik.Pada mulanya minggu pertama momentum untuk meneruskan usaha sebelum ini agak payah.Aku terpaksa memaksa diriku ini untuk belajar dan melaksanakan tanggungjawab.Seperti mana yang dikatakan oleh abang amirul,we need to invest on something.Pada diri aku reklesikan ia sebagai kita invest pada masa,tenaga, dan wang untuk upgrade diri kita ini.

Bukan senang untuk mengubah sesuatu yang sekian lama terbiasa pada diri kita ini.Seperti mana pengalaman aku sebelum ini,aku akan cuba kaitkan ia dengan ibubapa.Maksudnya kita melihat pengorbanan mereka berdua.Adakah perkara yang kita lakukan adalah seperti mana yang diharapkan oleh mereka.??Tepuk dada tanya lah diri masing-masing.Saya tidak perlu jelaskan ia panjang-panjang kerana masing-masing sudah pun besar dan dapat memikirkan tanggujawab yang di pegang.Cubalah untuk refesh balik..Apa sebenarnya tujuan yang kita datang ke sekolah ataupun ke universiti ini??Saya harap kamu semua dapat melihat balik pada diri masing-masing.Apa yang saya katakan ini saya sebenarnya cuba letakkan diri saya sebagai orang yang sepatutnya memperbaikinya..Sekian sahaja untuk cerita pada minggu pertama untuk Perang 13 minggu.

Jangan lupa untuk nantikan kemunculan untuk edisi minggu kedua.Hopefully you all enjoy reading it and try to comment it if you think that I need to add something..

Harif Harun(H.H)

No comments:

Post a Comment